Zgłaszanie nieprawidłowości w Gaming Factory S.A.:

Gaming Factory S.A. na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, opracowała i wprowadziła Regulamin przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych regulujący postępowanie związane z dokonywaniem przez Sygnalistów zgłoszeń naruszeń prawa w Gaming Factory S.A.

Poniżej, przedstawiamy informacje oraz dokumenty niezbędne do prawidłowego i sprawnego dokonywania zgłoszeń wewnętrznych przez Sygnalistów.

Osoba dokonująca zgłoszenia zobowiązana jest do zapoznania się z:

  1. Regulaminem przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych – [LINK do dokumentu w formacie PDF]

  2. Formularzem Zgłoszenia Wewnętrznego – [LINK do dokumentu w formacie PDF]

  3. Klauzulą informacyjną dla Sygnalistów – [LINK do dokumentu w formacie PDF]

Zgłoszenia sygnalistów powinny być dokonywane na następujący adres e-mail:

sygnalisci@gamingfactory.pl


Ponadto, zgłoszenie nieprawidłowości może nastąpić osobiście u Koordynatora. Zgłoszenie dokonywane w tej formie jest dokumentowane poprzez sporządzenie protokołu rozmowy oraz formularza zgłoszenia wewnętrznego. Koordynator jest dostępny w siedzibie spółki po wcześniejszym e-mailowym uzgodnieniu terminu spotkania z sygnalistą za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres sygnalisci@gamingfactory.pl.

Informujemy, że zgłoszenia anonimowe nie będą podlegały rozpoznaniu

Osoba dokonująca zgłoszenia wewnętrznego powinna:

  1. działać w dobrej wierze,

  2. posiadać uzasadnione przekonanie, że zawarte w zgłoszeniu zarzuty są prawdziwe,

  3. nie dokonywać zgłoszenia w celu osiągnięcia osobistych korzyści,

  4. ujawnić informacje, które są zgodne ze jej stanem wiedzy i ujawniać wszystkie znane jej fakty i okoliczności dotyczące przedmiotu zgłoszenia,

  5. zapoznać się z obowiązującym Regulaminem przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych.

Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych zgłoszeń wewnętrznych

Mając na uwadze zasady dokonywania zgłoszeń wewnętrznych funkcjonujące w Gaming Factory S.A. osoba dokonująca zgłoszenia powinna być świadoma, że:

  1. system informowania o nieprawidłowościach został wyposażony w bezpieczne kanały zgłoszeń oraz kompleksową regulacje kwestii ujawniania przypadków nieprawidłowości,

  2. zgłoszenie naruszenia prawa odbywa się na podstawie informacji uzyskanych w kontekście związanym ze stosunkiem pracy lub innym stosunkiem prawnym stanowiącym podstawę świadczenia pracy, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu prawa,

  3. dokonywanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem podstawowego i bezpiecznego funkcjonowania spółki oraz służy zwiększeniu efektywności wykrywania nieprawidłowości i podejmowania działań w celu ich eliminacji i ograniczania ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych w Gaming Factory S.A.,

  4. tylko zgłoszenia dokonywane w dobrej wierze (tj. odnoszące się do zdarzeń, które w rzeczywistości zaistniały i mogą stanowić potencjalne naruszenie) są rozpatrywane z uwzględnieniem zasad poufności i gwarantują ochronę przed potencjalnymi działaniami odwetowymi,

  5. Regulamin przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, a także utworzona na jego podstawie procedura przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych służy wyłącznie do zgłaszania nieprawidłowości określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Pozostałe kwestie dotyczące bieżących problemów związanych z wykonywaną pracą lub świadczonymi usługami należy rozwiązywać w oparciu o istniejące relacje służbowe bądź inne – ustanowione na podstawie odrębnych regulacji wewnętrznych – dostępne kanały, które powinny być wykorzystane do tych celów,

  6. osoby dokonujące zgłoszenia w złej wierze lub dokonujący zgłoszenia niepoważnego lub zgłoszenia stanowiącego w istocie nadużycie nie podlegają ochronie przewidzianej przepisami prawa. Takiej ochronie nie podlegają również osoby którzy przy dokonywaniu zgłoszeń podają celowo i świadomie błędne lub wprowadzające w błąd informacje.

Osobą upoważnioną do obsługi naruszeń prawa jest wyłącznie Koordynator powołany przez Gaming Factory S.A.

Zgłoszenie może mieć charakter:

  1. jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,

  2. poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu,

W przypadku gdy zgłoszenie jest:

  1. w oczywisty sposób bezzasadne,

  2. nie stanowi naruszenia prawa,

  3. przekazane jest w sposób uniemożliwiający prowadzenie postępowania z uwagi na zakres przekazanych w nim informacji, a ich uzupełnienie jest niemożliwe,

  4. okoliczności sprawy bezsprzecznie wskazują na działanie Sygnalisty w złej wierze,

  5. nie podlega pod zakres przedmiotowy lub podmiotowy Regulaminu przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, postępowania wyjaśniającego nie rozpoczyna się.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]