Zgłaszanie nieprawidłowości w Gaming Factory S.A.:
Gaming Factory S.A. na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, opracowała i wprowadziła Regulamin przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych regulujący postępowanie związane z dokonywaniem przez Sygnalistów zgłoszeń naruszeń prawa w Gaming Factory S.A.
Poniżej, przedstawiamy informacje oraz dokumenty niezbędne do prawidłowego i sprawnego dokonywania zgłoszeń wewnętrznych przez Sygnalistów.
Osoba dokonująca zgłoszenia zobowiązana jest do zapoznania się z:
-
Regulaminem przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych – [LINK do dokumentu w formacie PDF]
-
Formularzem Zgłoszenia Wewnętrznego – [LINK do dokumentu w formacie PDF]
-
Klauzulą informacyjną dla Sygnalistów – [LINK do dokumentu w formacie PDF]
Zgłoszenia sygnalistów powinny być dokonywane na następujący adres e-mail:
Ponadto, zgłoszenie nieprawidłowości może nastąpić osobiście u Koordynatora. Zgłoszenie dokonywane w tej formie jest dokumentowane poprzez sporządzenie protokołu rozmowy oraz formularza zgłoszenia wewnętrznego. Koordynator jest dostępny w siedzibie spółki po wcześniejszym e-mailowym uzgodnieniu terminu spotkania z sygnalistą za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres sygnalisci@gamingfactory.pl.
Informujemy, że zgłoszenia anonimowe nie będą podlegały rozpoznaniu
Osoba dokonująca zgłoszenia wewnętrznego powinna:
-
działać w dobrej wierze,
-
posiadać uzasadnione przekonanie, że zawarte w zgłoszeniu zarzuty są prawdziwe,
-
nie dokonywać zgłoszenia w celu osiągnięcia osobistych korzyści,
-
ujawnić informacje, które są zgodne ze jej stanem wiedzy i ujawniać wszystkie znane jej fakty i okoliczności dotyczące przedmiotu zgłoszenia,
-
zapoznać się z obowiązującym Regulaminem przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych.
Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania fałszywych zgłoszeń wewnętrznych
Mając na uwadze zasady dokonywania zgłoszeń wewnętrznych funkcjonujące w Gaming Factory S.A. osoba dokonująca zgłoszenia powinna być świadoma, że:
-
system informowania o nieprawidłowościach został wyposażony w bezpieczne kanały zgłoszeń oraz kompleksową regulacje kwestii ujawniania przypadków nieprawidłowości,
-
zgłoszenie naruszenia prawa odbywa się na podstawie informacji uzyskanych w kontekście związanym ze stosunkiem pracy lub innym stosunkiem prawnym stanowiącym podstawę świadczenia pracy, w ramach których uzyskano informację o naruszeniu prawa,
-
dokonywanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem podstawowego i bezpiecznego funkcjonowania spółki oraz służy zwiększeniu efektywności wykrywania nieprawidłowości i podejmowania działań w celu ich eliminacji i ograniczania ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych w Gaming Factory S.A.,
-
tylko zgłoszenia dokonywane w dobrej wierze (tj. odnoszące się do zdarzeń, które w rzeczywistości zaistniały i mogą stanowić potencjalne naruszenie) są rozpatrywane z uwzględnieniem zasad poufności i gwarantują ochronę przed potencjalnymi działaniami odwetowymi,
-
Regulamin przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, a także utworzona na jego podstawie procedura przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych służy wyłącznie do zgłaszania nieprawidłowości określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Pozostałe kwestie dotyczące bieżących problemów związanych z wykonywaną pracą lub świadczonymi usługami należy rozwiązywać w oparciu o istniejące relacje służbowe bądź inne – ustanowione na podstawie odrębnych regulacji wewnętrznych – dostępne kanały, które powinny być wykorzystane do tych celów,
-
osoby dokonujące zgłoszenia w złej wierze lub dokonujący zgłoszenia niepoważnego lub zgłoszenia stanowiącego w istocie nadużycie nie podlegają ochronie przewidzianej przepisami prawa. Takiej ochronie nie podlegają również osoby którzy przy dokonywaniu zgłoszeń podają celowo i świadomie błędne lub wprowadzające w błąd informacje.
Osobą upoważnioną do obsługi naruszeń prawa jest wyłącznie Koordynator powołany przez Gaming Factory S.A.
Zgłoszenie może mieć charakter:
-
jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,
-
poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu,
W przypadku gdy zgłoszenie jest:
-
w oczywisty sposób bezzasadne,
-
nie stanowi naruszenia prawa,
-
przekazane jest w sposób uniemożliwiający prowadzenie postępowania z uwagi na zakres przekazanych w nim informacji, a ich uzupełnienie jest niemożliwe,
-
okoliczności sprawy bezsprzecznie wskazują na działanie Sygnalisty w złej wierze,
-
nie podlega pod zakres przedmiotowy lub podmiotowy Regulaminu przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, postępowania wyjaśniającego nie rozpoczyna się.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]