Szanowni Akcjonariusze,
2023 rok zaczynaliśmy notowaniami w okolicy 5 złotych, przy niewielkich obrotach i niskim
zainteresowaniu Spółką. W 2024 rok weszliśmy z notowaniami w okolicy 12 złotych, z inwestorami
instytucjonalnymi na pokładzie, umową wydawniczą z wielkim azjatyckim podmiotem i
projektem, który rozbudza wyobraźnię graczy na każdej szerokości geogracznej. Tych kilka
istotnych faktów dobrze pokazuje zmiany jakie zaszły w Gaming Factory na przestrzeni ostatnich
kilkunastu miesięcy.
W głównej mierze za wszystkie te wydarzenia odpowiada Japanese Drift Master, czyli gra która z
miejsca osiągnęła duże zainteresowanie graczy i mediów branżowych na całym świecie, a jakość
i potencjał tego tytułu zostały potwierdzone przez doskonałe przyjęcie wersji demonstracyjnej
JDM. Aktualnie nad projektem pracuje niemal 40 osób, a do tego zespół marketingowy i testerski,
co daje zatrudnienie na poziomie przekraczającym 50 osób. Koncentracja na rozwoju własnych
struktur i stopniowe odchodzenie od zespołów zewnętrznych jest jednym z elementów naszej
strategii, która będzie kontynuowana również w tym roku.
Efektem naszych działań produkcyjnych i marketingowych było doprowadzenie do pozyskania
globalnego partnera wydawniczego – rmy 4Divinity, będącej częścią GCL group. Poza
oczywistymi korzyściami nansowymi, płynącymi z tej umowy, pozyskaliśmy niezwykle
doświadczonego partnera na rynku azjatyckim, który ma doświadczenie w wydawaniu gier z
segmentu AAA w regionie Azji. Wspólna kampania marketingowa nabiera tempa. Naszym celem
jest wydanie JDM na przełomie III i IV kwartału 2024 r.
Japanese Drift Master ma zdecydowanie większy potencjał sprzedażowy niż wszystkie inne tytuły
z naszego portfolio, dlatego cała rma jest skupiona przede wszystkim wokół tego projektu.
Pozostałe projekty w większości zostały spowolnione lub wstrzymane do odwołania. Zgodnie z
przyjętą strategią, docelowo chcemy ograniczyć się do produkcji dwóch tytułów wewnętrznie, z
czego jeden będzie oparty o świat motoryzacji. Jednocześnie chcemy być wydawcą dla dwóch –
trzech gier zewnętrznych. Wstrzymanie słabo rokujących tytułów ma swoje odzwierciedlenie w
wyniku nansowym Grupy na koniec roku, ponieważ wiąże się z decyzją o odpisach
aktualizujących wartość projektów.
W momencie publikacji raportu rocznego Electrician Simulator oraz Bakery Simulator zostały
wydane niemal na wszystkie konsole i zgodnie z przewidywaniami gry te będą miały pozytywny
wpływ na wyniki w kolejnych okresach. Przed nami premiera mniejszego projektu Lesson Learned,
a w IV kwartale tego roku zaprezentujemy horror Puppet House, który zostanie wydany
równocześnie na platformy PC, Xbox i PS.
Przed nami kluczowe pół roku w historii Gaming Factory, bo to od premiery JDM zależy kierunek,
w którym będziemy zmierzać przez następne lata. Poza ogłoszonym już prologiem gry, należy
spodziewać się naszej obecności na międzynarodowych targach gamingowych, kolejnych umów
z markami samochodowymi, być może umów sponsorskich i tradycyjnie dużej liczby
jakościowych materiałów z gry.
Nasz Zespół jest mocny jakościowo i zdeterminowany do osiągnięcia sukcesu. Każdy z
pracowników ma świadomość, że pracuje przy przełomowym dla rmy projekcie, dzięki czemu
ma niepowtarzalną okazję zaistnieć na arenie międzynarodowej.