Warszawa, 27 kwietnia 2023 roku
Szanowni Akcjonariusze,
2022 rok, a zwłaszcza jego ostatnie miesiące to dla nas okres intensywnej rewizji naszych
dotychczasowych działań, rozwoju własnego zespołu i własnych struktur, dostosowania się do aktualnie
panującej sytuacji rynkowej i w końcu aktualizacji naszej strategii na kolejne lata. Nie da się ukryć, że
konkurencja o czas gracza jest coraz większa i na rynku coraz trudniej przebić się z niskobudżetowymi
produkcjami.
Tym bardziej cieszy nas sukces dwóch produkcji z naszego porolio czyli Electrician Simulator i Bakery
Simulator. W pierwszym wypadku koszty produkcji zwróciły się już po dwóch tygodniach od premiery,
dotychczas sprzedało się ponad 70 tys. kopii, a na drugi kwartzaplanowaliśmy płatny dodatek. Bakery
Simulator mimo początkowych trudności, nalnie osiągnął pozytywne recenzje, a poniesione koszty
produkcji i markengu zwróciły się na przełomie roku. Pozostałe premiery należy ocenić negatywnie,
natomiast warto podkreślić były to gry z niższymi budżetami i mniejszym potencjałem sprzedażowym
niż dwa wymienione wcześniej.
Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia wydawnicze i obserwację wielu innych premier na plaormie
Steam, a także widząc powtarzające się problemy z niektórymi zespołami zewnętrznymi byliśmy
zmuszeni podjąć decyzję o zamknięciu i odpisaniu szeregu produkcji, w których nie widzieliśmy
potencjału na ich ukończenie w zadowalającej jakości, a tym bardziej na rynkowy sukces. Decyzja ta,
choć trudna i mająca swoje odzwierciedlenie w wyniku nansowym za 2022 rok, była w opinii Zarządu
niezbędna, aby Spółka poprawiła swoje wyniki nansowe w kolejnych latach, a także mogła
zainwestować większe środki w gry czy zespoły, które prezentują największy potencjał.
Istotnym elementem zaktualizowanej strategii jest także rozwój własnych zespołów. Aktualnie Spółka
ograniczyła umowy outsourcingowe i posiada własne działy QA, markengu i produkcji, składające się
z ekspertów w swoich dziedzinach. Wewnątrz rmy prowadzimy dwa projekty, czyli JDM: Japanese Dri
Master oraz jeden projekt, który czeka na nową nazwę, a z którego pierwsze materiały markengowe
powinniśmy pokazać pod koniec tego roku.
Spoglądając w przyszłość widzimy, że działania przez nas podjęte zaczynają już teraz przynosić pierwsze
efekty. Wyniki nansowe ulegają poprawie, współpraca z zespołami zewnętrznymi układa się coraz
lepiej, tworzymy lepsze jakościowo produkty, mamy coraz więcej interakcji z naszymi graczami
i przyciągamy do rmy utalentowanych i doświadczonych pracowników.
Jeśli chodzi o najważniejsze wydarzenia w nadchodzących kwartałach to przede wszystkim skupiamy
się na premierze wspomnianego wcześniej DLC do Electrician Simulator, produkcjach tworzonych
wspólnie z Asmodev i oczywiście JDM. Czekamy także na konsolowe wersje Bakery Simulator
i ZooKeeper. Tradycyjnie daty podane w harmonogramie są orientacyjne, a konkretne terminy premier
będą przekazywane ocjalnymi kanałami. Warto również wspomnieć, że pracujemy prototypowo nad
kolejnymi grami i jeśli będziemy zadowoleni z efektu prowadzonych prac, to w naszym harmonogramie
pojawią się kolejne ogłoszenia.
W kontekście działań grupy kapitałowej warto wspomnieć o debiucie Black Rose Projects na rynku
Newconnect i pozyskaniu w ostatnim czasie donansowania z NCBiR przez spółkę. Firma prowadzi
stabilną działalność porngową, a także pracuje nad swoimi autorskimi tytułami i mamy nadzieję,
że w tym roku pochwali się rezultatami tych prac. Bardzo istotna jest dla nas współpraca z Asmodev,
który tworzy dla nas aktualnie aż cztery produkcje. Pierwsze dwa lub trzy tytuły powinny ujrzeć światło
dzienne jeszcze w tym roku, chociaż z zastrzeniem, że mogą to nie być jeszcze pełne wersje gier.
Ostatnią spółką, którą warto wymienić jest Ulmate VR, z którym tworzymy wspólną produkcję
dedykowaną stricte pod urządzenia VR. Aktualnie znajduje się ona w końcowym etapie produkcji
i wkrótce rozpoczniemy dla niej kampanię markengową.
Z wyrazami szacunku,
Mateusz Adamkiewicz
Prezes Zarządu Gaming Factory S.A.